Sabtu, 16 November 2013

KONSEP DAPUR KONTEMPORARI

Assalammualaikum semua :)  

Pada kali ini saya ingin kongsikan sedikit tips untuk anda semua mengenai dapur kontemporari ataupun konsep dapur moden.  Sebenarnya banyak lagi konsep2 lain.  Tapi nowadays ramai yang suka konsep2 moden nie kan.  Lagipun konsep dapur nie akan membuatkan ruang dapur anda nampak lebih luas dan tersusunkan.

Macam dalam gambar kat bawah nie :)

walaupun ruang dapur kecil tapi tetap nampak kemas dan selesa :)

Untuk mewujudkan konsep dapur moden kontemporari nie, kita perlu fikirkan gabungan material yang sesuai untuk dipadankan sebab dapur nie tempat untuk kita memasak.  Jadi kabinet kayu berasaskan material kayu berlamina boleh digunakan kerana motifnya berjalur seakan-akan urat kayu.

Pemilihan rona gelap dengan lembut juga boleh menonjolkan elemen kontra yang serasi.  Aspek penataan cahaya juga perlu diambil kira supaya dapur kita tu tidak terlalu malap dan membosankan.  Reka letak lampu terlindung dan lampu sorot rona biru antara usaha menyerlahkan visual dapur yang lebih dramatik dan tenang.

Jom kita tengok beberapa contoh konsep dapur moden kontemporari ehsan daripada en.google :D






P/s :  Kalau ada gambar2 diatas yang anda suka dan inginkan ia berada di dapur rumah anda, anda boleh menghubungi kami dan kami boleh merealisasikan impian anda :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan